Mattebajs

Idag på matten skulle vi under lektionen göra en typ av formel för nånting. Jag & Hanna gjorde en formel för hur många toalettrullar man förbrukar i hela sitt liv. Såhär var den: 13.9x = y. Om y är antalet förbrukade toalettrullar & x är antal år (ålder). Sätter man in ett värde på x, till exemel 16 (år), får man  som sagt fram antalet toalettrullar. Vilket då är ca 222 st. Jag tyckte det lät ganska lite för att vara 16 år :P Jaja. Nu vet ni.

Det roliga dock med den uppgiften var att vi var tvungna att mäta hur lång en toalettrulle var. Så vi gick till toaletten & hämtade en toalettrulle & rullade ut den mitt i hela korridoren. Det blev fett lång! Man kan säga att det fick lite uppmärksamhet. Sen skulle jag rulla in hela igen & det var typ 30 meter :( Det var jobbigt. Jaja. Fett cool jag är. Hej då




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0