Kakao

Men hej!
Nu ska jag till far min. Jag har varit hos Moatoa fram tills nu. Vi har bakat kladdkaka & sen satt jag & pluggade lite matte till provet i morgon medans Moa satt vid datorn & skrev engelska-grej eftersom hon redan kallt allt som vanligt. Satsare :)

Jag kom förövrigt på en sak när jag stog & blandade mjöl & kakao. För jag tänkte att man tar i kakao för färgens skull. Sen kom jag på att det är ju inte alls därför man har i kakao, utan det är ju för smaken. Det var då jag kom fram till slutsatsen att choklad är ju brunt för att kakaobönan är brun! Har inte fattat det förut.
En annan cool sak också är att när man blandar mjöl + kakao osv som är ljusbrunt, med ägg + smör osv som då är gult, så blir färgen på blandningen brun just för att brun är dominant!
Haha. Jag älskar NO. Märks det? Haha :D Och jag älskar ännu mer det vi håller på nu med på tekniken. Vi ritar hus. Det är typ det roligaste som finns! :D Få placera, bestämma, rita & allmänt skapa. Så skoj :)
Men nu måste jag som sagt dra. Puss.


Kommentarer
Postat av: lovisa.

jag håller med dig Linnea att det vi gör på NO:n är kul!

Alla tycker att det är så tråkigt, men det är kul :D

2010-01-15 @ 18:40:03
URL: http://lovisaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0