Bilder från små & stora händelser 2009


Nyår 2008-2009. Firades med Linnéa, Ella, Jonte & Jennifer.


Täby med typ Lovisa, Emma My & nån till. Kanske Moa eller Rosanna. Typ första gången jag var med My. Hon gick dock inte i våran klass då.


Magdalena fyllde 15 år. (Pinsam bild, men typ den enda bilden jag är med på som jag har från den kvällen)


Typ film-kväll med tjejerna. Hade gjort en massa den dagen. Efter skolan åkte jag hem till Jennifer & tittade på Twilight en stund, sen drog jag till Jonte & kollade på film med honom också & hade mys. Sen drog jag till dessa flickor :)


Romme med skolan. Jag sovandes i Lovisas knä på bilden. Har btw feta internskämtet från den bussresan! (x


Världens myskväll med tjejerna + Rasmus & Viktor.


Upptaktsläger med konfisarna. Var till för man skulle lära känna varandra. Sjukt kul.


Kungsberget med min älskling!


Tittade på när Lovisa & Moa gymade på Friskis en gång, själv orkar jag inte eftersom jag ändå har trampolinträningarna. Också fett ful bild :D


Spakväll hos Jennifer. Dock inte den med alla tjejerna, utan en med Ella, Jennifer, jag, Linnéa, Magdalena tror jag. Linnéa fick en panikattack under den kvällen också.


Supermysig kväll vid Solbrännan. Vi grillade, myste, träffade nya människor osv. Lyckat :)


Tävling på tekniken vem som kunde bygga högst torn av endast typ papper, tejp & snöre. Vi kom tvåa :D


Ebba fyllde år, så jag & Linnéa var partyfixare ;) Det var prinsess-sjörövar tema ^^


Shoppilopp med Rosanna, Lovisa & kanske nån mer. Kommer inte ihåg. Köpte massa kläder inför våren & sommaren :)


Vallentuna med Linnéa. Köpte nya skor & Linnéa var hos doktorn.


Praoade på Rädda Barnen i två veckor. Sista dagen på bilden vilket var en voffeldag för att samla in lite pengar :) För att titta mer på vad jag gjort kan ni klicka HÄR & kolla på "Mars".


Linnéa fyllde 15 år. Hon, jag, Uffe & Maggan åt middag tillsammans inne i stan. Hatar bilden (x


Fanny första gången. (Också inte jättesmickrande bild ^^)


Herrljunga. Kul som vanligt. Men hoppade ut så kom inge bra.


Jennifer tog med sig några av oss på där de tillverkar Rydells blommor eftersom hennes pappa äger det företaget :) Haha.


Vi gjorde ett gulligt spel i träslojden med hjärtan & spets & sånt fint :)


Stolar & bänkar som blokerar dörren. Vilket liv man kan ha ;)


Earth Hour!


Hade barnteater som fördjupning. Dvs, teater man sen visade för små barn :) Jag spelade Pippi ;)


Fanny andra gången. Själv var jag dock inte med. Jag var på landslagsläger. Inte för att jag är med i landslaget, men däremot i utveklingsgruppen som är typ samma fast för yngre kan man säga.


Tältning med Rosanna, Lovisa & My. Eller ja, blev några till sen. :P 


Nationaldagen. Jannifer, Ella, Linnéa & några kom med partyhattar, sockerdricka & såna här grejer som låten när man blåser i dom. Men inte bara dom, utan vi alla tjejer var hemma här hos far & hade trevligt :)


Moa fyllde 15 år. Hahhah Jennifer & Fannys present till henne x)


Ja, inte var det varmt, men vad gör man inte för att bli bruuuun :D


Hos Lovisa. Hade inte så kul för blev sjuk plus att jag, Jennifer & Ella skulle upp tidigt nästa dag på konfaträff.


Valborg firades med Moa, Lovisa, Linnéa & Magdis. Vi träffade Gustav & hans vänner som satt utanför honom & hade mys så vi joinade :) Gustavs 18-årsdag btw :)


Läger i Lidköping med de bästa! :) Elise fotar & Måns ser ut som ett cp, men annars så ;)
Jag, Mickan, Lukas, Måns (bakom), David, Ante.


Var på Nrj. Sista veckan innan sommarlovet.


Star Polits uppträdde för oss i bergateatern sista veckan i Bergaskolan. Det var även disko där & en lunch då lärarna serverade & man fick efterrätt & matunderhållning av kören. Vi sjöng också Singstar inne i skolan & körde en lagom seriös frågesport osv. Nice skoldag skulle jag säga :)


Skolavslutningen & sista dagen nånsin som Berga skulle finnas. Snacka om hämskt. Plus att det regnade. Kunde det bli mer sorjligt? :(


Också bild från skolavslutningen, men här stog vi & sjöng en sång vi skrev till våran kära Daniel! :(


(Har ingen bild)
Skolan slutade på en fredag. Den dagen drog jag först till frisören & klippte & slingade, sen var det dags för läger över helgen. Trampolinläger. Våran klubb höll i det. Men jag tog det lite lugnt med hoppandet för ryggen ju. Bra start på lovet :)


Nån kväll jag & Lovisa väntade på typ Magda & Linnéa. Träffade Frida W då också. Länge sen jag var med henne :(


Midsommarafton. Bild från firandet hos far nere vid sjön :)


Midsommardagen. Vi drog till Solbrännan & träffade Kenny, Linus, Fi & Kocken för första gången. Blev dock lite krångel i slutet av kvällen med polisen inblandad. Meeeen inget jag berättar om i bloggen :) Kvällen slutade för mig hemma hos Linnéa.


Åkte på konfirmationsläger i 10 dagar. UNDERBART!


Direkt efter jag kommit hem från lägret förlovade jag & Linnéa oss på nytt kan man säga :) Hon hade köpt nya ringar & graverat in :) <3


Själva dagen vi konfirmerades. Åh :) Lagom fin bild.. :P


Var med Magdis en kväll när hon just också kommit hem från sitt läger. Vi hade så mycket att prata om! Vi gick från henne till Österskär & lekte lite, sen på väg hem gick vi förbi Söra & såg att Bergas bänkar & skåp då ställts dit :(


Åkte till morfader i Kramfors & solade & badade hela dagarna :)


Träffade på Jonas & andra från kyrkan där i Kramfors som skulle på festivalen "Jesusrock"! :)


(Har ingen bild igen)
När jag kom hem igen drog Jennifer till Norge men jag lekte då i stället själv med konfisarna. Underbart. Både Jennifer & jag saknar den tiden.


The voice med lite folk. Första gången jag träffade Claes & Erk. Alla är inte med på bilden.


Skulle hem till Ludde som var ensam hemma men blev lite fram & tillbaka så drog till Moa, Josse & Sandra som skulle tälta & tältade med dom i stället :)


Breeeeevik med tjejerna. Vi gick också från brevik till ekbacken för nattbussen hade slutat gå eller nåt. Där träffade vi Linnéa & Kenny & lite så.


Dagen efter brevik på väg hem. Vilket himlans spöregn det var! Haha! My fotar.


Konsert på Grönan med Jonte & Moa. Fanny, Rosanna & My var också där. Men Fanny åkte hem för det hände nåt jätteläskigt med henne :o Hennes ansikte donnade bort & massa :(


Pappa, Gustav & jag åkte till min farfader i Härnösand några dagar. Gustav & far på bilden när de spelar nåt med en boll & racket & så.


Gotland - Jag & Felix


Gotland - Nån lagun typ


När jag kom hem fyllde Jennifer 15 år så vi tjejer + Elin blev bjudna på kalas :D Jag med Moa framför mig på bilden.


Jag & Linnéa flummade lite för att få oss varma & sen hoppa i hennes typ pool som där var ny. Vi lekte också lite med godis & gjorde planeter & grejs :)


Jag & Mikiz höll i ett trampolinläger för barn i en vecka. Sista veckan innan skolan började :(


Jag lekte med Moa sista helgen på lovet på hennes land.


Tre dagar innan lovet slutade. Jag, Linnéa & Moa gick till Sol för att kolla. Så man hittar dit & så :) Inte för att jag & Moa klätrade upp på taket & Moa kissade på skolan (hahahahahahahhaha!), men ja :)


Sista kvällen på sommarlovet tillbringades med Moa. Vi var vid fiskartorpet & träffade Love, Josse & co. Gustavo & en massa människor var där. Sen sov jag hos Moa.


Första dagen i våran nya bajsskola Solskiftet. Bodil stog & ritade blommor & grejer på tavlan & så ritade hon en sol. Haha & alla sa åt henne att hon kan ju inte stå & rita en sol på tavlan, så hon ritade dit ett berg brevid :D Haha! (Berg-askolan, Sol-skiftesskolan för er som inte fattade)


Åkte hem till Magdalena varenda dag efter skolan första veckan typ. Andra dagen i skolan på bilden.


Första veckan i skolan. Alla andra nior åkte till Stan & hade tråkigt medans vi drog till Solbrännan & solade & spelade volleyboll & fotboll osv.


Alla soliga dagar drog vi alla till kanalen efter skolan & myste :)


Dommarudden med alla 9:or i skolan för vi skulle lära känna varandra typ. Bilden är tagen på väg tillbaka till skolan. Inte för att det är Linnéa med Eriks tröja & väska som låssas kyssa Rosanna när en lärare från Sol går förbi & säger nån skön komentar ^^


Skofoto. Några av oss tjejer. Jag tror My fotar. Haha en fin liten Wille där på hörnet också :)


Samma kväll. ÖÖÖÖÖÖSTERBY!


En dag full med bilder med Magdalena <3


Första dagen jag & My leke med varandra ensamma. Också en dag som skulle förändra våra liv! :O Haha skoja. Men ja efter den här dagen var My & jag med varandra en hel del & med några andra.


My fyllde 15 år. Jag, Magdalena & Moa firade henne här henne hos far. Jag & Magda på bild.


Sista tävlingen innan jag opererades. Körde väldigt bra. Längst fram går Nadia, sen Tove & bakom Tove går jag.


Stelopererade ryggen. Låg på sjukhus en vecka. Var hemma två veckor från skolan, sen höstlov. Var borta från skolan sammanlagt en månad tror jag från skolan.


Första gången efter operationen jag var nån annanstans än hemma. Firade Halloween med tjejerna. Var supersmal efter operationen, syns dock inte så bra i den klänningen jag har på mig på bilden.


Konset i Globen, men jag kunde inte följa med för ryggen. Hade biljett & allt. Men fick sälja den :(


Vi gick & vann Midnattsvolleyn.


Musikcafé med klassen. Repade lite på bilden.


Var & kollade på massa skolor med Moa. Alltså öppet hus.


Sjöng på växförsäljningen med några av oss tjejer. Sjuuuukt kallt. Träffade Jonte också :)


Lucia. Vi från Bergaskolan fick inte vara med för rektorn. Dock kören efter tycker om & men. Typ.


Mys hos Erik. På bilden är jag & My på väg hem till mor typ klockan 5 på morgonen. Hade köpt varma skor så vi tyckte det var så tråkigt att gå på gångvägen :)


Haha ful bild på mig :) Fanny tredje gången.


Gått på bio med Moa väldigt många gånger den här terminen. På bilden är Fanny, My, jag, Moa, Ille & Jesper på väg hem från bio. Klockan var typ 3 på natten.


Färgade håret för nån vecka sen också. Har ingen bra bild, men den här får duga :) Blev fett mörkt, men det är alltid kul med förändringar :)

Detta är lite av mitt 2009. Har hänt så himlans mycket men har inte bilder till allt & har heller inte lagt ut alla bilder jag har. Men gott nytt år på er! Kanske är lite sent att säga nu, men jajaja. puss! :*


Kommentarer
Postat av: MOA

tack för att du lägger upp jättefina bilder mig älskling, speciellt den innan skolan började! x)

2010-01-02 @ 23:18:28
URL: http://sugartimes.blogg.se/
Postat av: Anonym

ÅGERN HUR ORKAR DU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

DET DÄR INNLÄGGET mÅSTE HA TAGOT TYP 10 TIMMAR ATT SKRIVA!

¨DU ÄR JU SJUK!

Men vi älskar dig ändå!

Favorit bilder: KOnffa och blackout! :D hahahah du kan ju gissa vem jag är!

juste tack för att: Du lägger ut bilden från pappas jobb det är jätte kul när att ser det^^^ not!

2010-01-05 @ 00:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0