Järnvärde

Jag hatar mina järntabletter för om jag hoppar över/glömmer att ta en eller två nån gång, tex på kvällen, så vaknar jag nästa morgon med väldig huvudverk & lite illamående & smått snurrig osv. Fast det försvinner så fort jag tar nästa tablett. Jag är helt enkelt lite smått beroende av dom & det är jobbigt :(

På tal om det så fick mor tillbaka provsvaret igår tror jag, & tydligen så är mitt järnvärde helt normalt, men det som hänger ihop med järnvärdet, dvs tex HB:t, är på tok för långt. Och det där är tydligen väldigt ologiskt för dessa två grejer ska liksom vara på samma nivå eller vad man ska säga. Antingen är båda för höga, båda för låga, eller båda aldeles lagom. Men som sagt är det en konstig obalans mellan dom två, så ja det ska typ göras ännu mera utredningar om det där. Konstigt. Jaja. Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0