Tankar

Jag har tänkt på en sak. Varför måste ledsamhet & nedstämdhet vara en så negativ känsla? Eller liksom ingen vill väl ändå vara ledsen? Kanske för när man skrattar så utsöndrar hjärnan kroppens belöningssystem om jag inte minss helt fel. Ja. Lite weird.
En annan sak jag & Mikiz snackat om några gånger, är att egentligen finns ju inget "jag". Allting är atomer & reaktioner & elektriska signaler till hjärnan. Liksom en känsla till exempel är egentligen ingenting vi känner, utan det är bara en viss signal som hjärnan uppfattar som att det "känns". Det är svårt att förklara, men det är skitläskigt sen när man väl förstår.
Sen också ska jag berätta för er minsann, att det man ser i färger är inte den färg föremålet egentligen har. Orkar inte förlara varför, men jag skulle liksom bara vilja gå ur min egen kropp & se hur välden egentligen ser ut. Läskig tanke :D
Aja. God natt :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0