Sjukhusdagar

Hallo! Första inlägget som nyopererad. Det var ju dock flera dagar sen det skedde. Men jag har inte orkat lägga energi på att sitta vid datorn. Eller ja, jag ligger ner.
Egentligen finns det massor att berätta. Men jag tror inte alla detaljer skulle bli så intressanta. Men operationen tog nästan sju timmar. Eller sex & ½. Bara själva operationen liksom. Sen förberedelser & grejer efter tog ju några timmar det med tillsammans.
Vid uppvaket när jag vaknade igen hade jag åtta sladdar/slangar "inklopplade" till mig. Och inte fören igår blev jag helt & hållet slangfri.
Och ni ska se mitt hår!!! Jag måste fota & visa sen. Det är helt sick in the head vad rufsigt det är. Värre än om man toperar det. Det ser ut som ett skatbo. Nej värre.
Nu ska jag försöka sammanfatta dagarna:

Onsdag-
Operation halva dagen. På natten var jag nära att spy ett hundra ggr & ja, jag spydde två gånger. Jag hade jätteont & svårt att sova. Det första jag kommer ihåg från när jag vaknade efter operationen var att jag låg & grät av smärta & försökte ropa på mor men jag hade ingen röst. Jag kunde heller inte titta för då blev jag illamående. Men hon var brevid & hörde mina viskningar om att jag hade ont. Så de höjde morfinet i ryggen.

Torsdag- Fortfarande ingen röst, men började kunna titta. Fick sätta mig upp med hjälp & sen ställa mig upp. Stödde mig på som en förvuxen rolator kan man säga att den såg ut som. Den var blå. Sov annars mycket. (Inte grejen utan jag)

Fredag- Besök hela degen. Så jag han inte göra så mycket annat. Besöket bestod av: My, Jennifer, Linnéa, Moa, Magdalena & Fanny. Började också kunna prata. Alltså inga viskningar längre.

Lördag- Gick pyttelite för första gången. Stödde mig på grejen fortfarande. Stödde = typ hänger på den.

Söndag- Åt för första gången riktig mat (Innan var det typ bara soppa & sånt)

Måndag- Tog bort katetern. Kissade på toaletten för första gången. Vilket är riktigt jobbigt & gör väldigt ont. Inte att kissa, men att sitta så.

Tisdag (i dag)- Gått utan stöd. Skitfult för jag ser ut som en liten ettåring som lär sig gå. Jag skojar inte, jag ser ut så. Det är jättesvårt. Jag får inte hålla mig i nåt. Så jag stapplar sakta men försiktigt framåt. Sen efter bara några meter blir jag trött & lite anfådd & går & lägger mig lite försiktigt igen. Och så ska jag typ duscha sen också :S

Onsdag (i morgon)- Hemfärd.





Kommentarer
Postat av: andreas andersson

JAG HAR INTE FÅTT EN BLUND PÅ ALLA DOM HÄR DAGARNA GUMMAN :O

2009-10-13 @ 21:36:03
Postat av: Louise

Vilken kämpe du är! Följer din mamma på Facebook. Krya på dig, hoppas du mår bättre snart och att du till vårterminen kan kick ass på trampolinen igen! Kram, Louise, Uppsala GF

2009-10-13 @ 22:02:30
Postat av: Mor

Du har varit SÅ duktig. Min lilla kämpe!!! Nu kommer allt att bli så bra! AJLAVJO!!<3<3<3<3

2009-10-14 @ 21:57:41
Postat av: Little sister

fan va starkt gjord. kämpa på snygging,

<33 du klarar det skitbra!

2009-10-14 @ 23:10:57
URL: http://tuvajohannaelgenstierna.blogg.se/
Postat av: joss

du och lillasyster kan gå om kring tillsamman, så känner du dig inte så ensamen xD

2009-10-15 @ 18:35:15
URL: http://bringitall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0