Seminariumet

Idag var jag ju på ett seminarium i Trygg Hansa-huset i stan. Anledningen till att vi höll till där var att vi inte har tillräckliga lokaler i Rädda Barnen-huset i Sumpan. Och det var sjukt fint där! Mitt i taket var ett hål men rinnande vatten längs ena väggen som sen droppade/rann ner bland en massa stenar som var på det lite vattenfyllda "hålet" i golvet mitt i rummet. Ni kanske inte fattar, men det var jättehäftigt & fint :)
Annars på seminariumet som jag lyssnade på en stund, pratade dom om den nyframställda studien om antalet barn som flyr/rymmer eller blir utkastade hemmifrån. Det var också en kille där från USA som pratade på engelska & gämförde Sveriges & USAs resultat & lite sånt.
SVT var också där & filmade så det här kommer sändas på måndag på morgonen på SVT2 & SVT24. Det har även skrivits mycket om det här i tidningarna innan, & nu kommer det väl finnas i ännu fler tidningar.
Man börjar även by the way, se reklam för Rädda Barnen lite här & där allt oftare tycker jag. Ni vet, det är en bild & så står det "många barn bär på en tung hemlighet".



Den & sen finns det tre till tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0