Solskiftet & politiker

Nu har jag just kommit hem från det där mötet med politiker & föräldrar om Bergaskolan & Solskiftet dit vi ska flytta.

Först måste jag bara säga att politikerna är så jäklans dåliga faktiskt! Det tänkte jag på idag precis som många andra. Dom får värkligen alla emot sig. Både föräldrar, barn/elever & lärare. Dom gör även tjänsterfel tror jag genom att inte vara demokratiska & bestämma det här helt utan att vi drabbade får veta nånting fören dagen innan beslutet ska tas när det är för sent att påverka. Och det har hela tiden fått vara vi som har tagit tag  i att får veta & det har alltid varit vi som har bjudit in dom på möten. Dom har aldrig kommit av sig själva & gett oss info. Och dom bokstavligt talat lovar att fixa grejer som inte blir av, som dom alltså inte gör.
Massa mer finns det att säga om dom där politikerna men det är ointressant nu.

Sen efter mötet gick jag, Linnéa & Jennifer & hennes mamma, min mamma & sen fröken/mentor Mia omkring & kollade lite. Det fick oss att ändra uppfattning. Nu när jag också känner några som går där som jag lärde känna på konfalägret så känns det väldigt bra att börja där. Politikerna sa också att dom kommer göra allt dom kan för att ersätta dom jättebra estettillgångarna vi har i lokalsammanhang. Alltså att vi får mörkerrum & keramikrum på bilden mm.
Men dom hade jättesköna stolar! :0 Och jättebra böcker i bilioteket! :D

En negativ grej annars är att det går en s k särklass i solskiftet också. Typ utveklingsstörda & sånt. Man hör då av folk som gått där förut att dom från särklassen sitter & dreglar i maten så man tappar matlusten & sånt ni vet  ;/. Hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0