Skilljas - barnen berättar

Nu har jag träffat Felix för första gången också. Hihi. Min blivande halvbror eller vad man ska säga. Eller nej, halvbror är fel ord, men skit samma i det. Jag skriver mer om kvällen i morgon. Ska sova nu. Men pusspuss så ses vi.



Eller jag måste bara berätta om en bok jag fick av Anna-Carin. "Skilljas - barnen berättar" heter den. Det är Rädda barnen som har skrivit den, där Anna-Carin jobbar. Jag tycker den verkar jättebra! Här är baksidetexten:


"Jag tror aldrig att pappa skulle förlåta mig om han visste att jag hade skrivit så många hemligheter till er om honom och om min familj. Jag vet inte om han innerst inne vet att jag mår dåligt. Vet inte om han känner sånt, när folk mår dåligt."


Många barn säger ingenting om vad de upplever i samband med föräldrarnas skilsmässa. Varken till sina kompisar eller till sina föräldrar. I den här boken kommer barnen till tals. Den bygger på de kontakter som Rädda barnen har haft med närmare tusen barn och ungdomar. Deras berättelser ger en unik blick i hur barn kan uppleva en separation.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0