Skridskor & Moatoa

Idag vaknade jag någorlunda i tid till skillnad från de föregående dagarna. Jag gick upp (*host* blev väckt) vid två tror jag.
Sen gick jag ner till sjön & åkte lite skridskor. Perfekt is är det. Både tjock & slät eftersom sjön är ganska grund.
Det var ganska många grannar där men jag var då med Jocke (17år), & två syskonbarn som är lite yngre än mig.
Och jag upptäckte att igår när jag för första gången i vinter åkte med mina egna skridkor, ni vet sånna som är är vita & har taggar, upptäckte jag hur duktig & säker jag är på att åka :D. När vi åkte med skolan hade jag hockyrör eller vad heter, & då typ vinglade jag mig fram. Men i mina skridskor kan jag båda flygskär för er som vet vad det är, & så kan jag snurra på en skridsko & är jättestabil & bara gliiider fram :D
Och dom visade mig en död svan dom hade hittat häromdagen som hade legat på isen ihjälfrysen :(. (Bilden) Sorjligt.

Sen efter det gick Jocke & jag hem till Mirjam & Samuel som barnen heter, & spelade Wii & åt lite & så.
Vi kollade också på deras nya kaninungar som dom ska ge bort om två veckor. Jag blev helt kär i en som hette Lilly. Hon var helvit & minst av alla.

Aja, sen var jag tvungen att gå hem för jag skulle till mamma för pappa skulle bort några dagar typ.
Så nu sitter jag här med Moa som kom för en stund sen & snackar om saker.
Men mamma ropar. Vi ska äta nu. Peace


Svanen


Lilly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0