Berga

Nu hade dom skrivit om Berga i tidningen igen. Det ska vara ett möte i morgon med föräldrar & politiker också än en gång.
Mamma hade fått veta idag också att dom ska renovera det blivande gymnasiet (nuvarande Bergaskolan) för 8000000 kronor. Kan vara ett rykte, men det låter väl rimligt att det kan vara så? För dom vill ha ett gymnasium i toppskick för att locka fler elever. Men ja... Jag vet inte om jag tror om det riktigt. Fast dom sa iof att dom kommer vinna på det i längden i stället för att alla skolor är halvfulla med lokaler lediga. Så nu blir det ju en skola mindre & så fyller dom ut dom övriga lokalerna.

Ett annat stort problem som inte jag tror politikerna ser är ju att hälften av Bergaskolans elever ska till Söraskolan, asså det kommer inte funka tror jag. Berga & Söra = fiender 4ever you know ;). Plus att Söraskolan har en inte-så-jätte-bra-rektor-alls som inte kan ta tag i skolan på ett bra sätt anser jag. Jag hör bara fler & fler som slutar. Och jag vet att i flera klasser fungerar det inte alls. Min bror går ju där och så känner jag några åttor som går där så på så sätt vet
jag. Jag har nu nyligen hört fyra stycken jag vet som vill/ska sluta.

Men aja, vi får se hur det går. Alla lärare, föräldrar & barn är i alla fall emot det här. Så klart inte exakt alla men ja.
Fast min pappa försöker ta fram dom posetiva delarna i det här bara för att jag ska kunna se från båda sidor, & det var nån förälder också som hade sagt att man inte ska vara rädd för grejer bara för att det är nytt & annorlunda, men ja...
Peace

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0