Orsken till dagens "otur"

 


Idag är det ju fredag den 13:de, vilket det här året kommer inträffa två gånger till. Nästa gång är 13:de mars & gången efter det är det den 13:de november.
Min lillebror fyller förövrigt år den 13:de juni, vilket leder till att han har varit med många gånger om att ha fått fylla år på en sådan här otursdag stackarn ;) Det har iof jag också bara att jag har haft namnsdag istället.
Jag personligen tror inte på sådan skrock eftersom jag vet förklaringen till varför det är en otursdag:
När Jesus skulle korsfästas hade dom ju en sista måltid tillsammans, han & hans lärljungar. Det var då 13 personer vid bordet & det var på en fredag ju, (Ni vet långfredagen).
Jag tror det är så i alla fall.

Kyssaar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0