Blodsockerfall

Nu ska ni få höra vad som hände för mig igår morse! En stund efter att jag hade vaknat skulle jag gå ner till köket & ta mig nånting att äta. Men när jag höll på att plocka fram maten kännde jag att jag började må inte så bra. Så jag guck upp igen & i trappan började jag känna att allt blod bara försvann från huvudet så synfältet försvann lite & jag blev jätteyr. Så jag gick till sängen & låg där ganska länge. Det blev värre (inte bara yr-heten, utan annat också. Jag mådde jättedåligt) & jag försökte somna ifrån det en stund. Och jag lyckades slummra till lite, men ja. Sen efter kanske en halvtimme började jag känna mig bättre igen.
Mamma sa att jag hade fått ett blodsockerfall. Jag har aldrig fått det förut, så det var lite läskigt. Man får alltså det om man har för lite socker i kroppen. Tex att man inte ätit på länge. Men grejen var att jag hade ätit helt normalt kvällen innan men ja, så det var lite knasigt.
Min mormor som var deabetiker kunde få blodsockerfall ibland men i hennes fall kunde hon bli helt galen. Sådana tillfällen var värkligen läskiga. Fast för en deabetiker är det farligt när sånt händer. Det är det inte för en icke-deabetiker.
Så, nu vet ni. -pussar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0