Bara för att jag inte har nåt bättre för mig

Lycklighets-testet


[ ] Du har en pojkvän.
[x] Du har ett eget rum.
[x] Du har en mobil.
[x] Du har en iPod/MP3 spelare.
[ ] Dina föräldrar är fortfarande tillsammans.
[/] Du har fler än 2 bästa vänner. Hmm, asså jag har ju jättemånga jättebra & nära kompisar men det är ju alltid nån som är en bästa vän(?)
[ ] Det finns en pool i din gård.
[x] Du klär dig som du vill.
[x] Du hänger med kompisar mer än en gång i veckan. Om inte träningar & skolan tar upp all min fritid
[x] Det finns en dator/laptop i ditt rum.
[x] Du har aldrig blivit nedslagen. Dont think so ;P
[ ] Du gråter aldrig mer än 3 gånger i månaden.
[x] Du får lyssna på vilken musik du vill lyssna på.
[x] Ditt rum är stort nog för dig.
[ ] Människor använder dig inte för den du är.
[x] Du har varit på konserter.
[ ] Du samlar på något normalt.
[/] Du längtar till skolan.
[/] Du önskar inte att du var någon annan.
[x] Du spelar någon sport.
[x] Du brukar göra något efter skolan.
[ ] Du äger en bil.
[ ] Du brukar inte bråka med dina föräldrar.
[/] Du är nöjd med ditt utseende.
[ ] Du har inget självförtroende alls.
[x] Du har aldrig fått IG. :D
[/] Du vet vad som händer i världen.
[x] Du bryr dig om folk. Fast jag visar det inte så tydligt alltid
[?] Du är nöjd med ditt liv. Beror helt på vad man gämför med
[x] Du kan mer än ett språk.
[x] Du har ett smeknamn.
[x] Du har ett husdjur.
[x] Du kan hela orden från 10 låtar. Fattade inte, men det kan jag säkert
[x] Du har inga "fiender".
[x] Du är en ganska snäll person. I hope

Total: 25
-----------
Total :

0-10 - Du mår inte bra, du är inte lycklig.
10-20 - Du är inte jättelycklig men det duger. Du kan du känna dig ensam och sviken ibland.
20-35 - Du mår toppen, du är lycklig!




Kommentarer
Postat av: mikiz

Jag tycker att testet verkar mäta en ganska materialistisk lycka. Vad är det som säger att man är lyckligare om man har en laptop. Det som spelar roll är ju hur man känner sig.

Man är t ex lyckligare dagarna innan julafton än några veckor efter när man har fått allt som man vill ha. Tycker jag ^^

2009-02-11 @ 22:02:39
Postat av: L I N N É A

UTMANAD!

http://pesons.blogg.se/2009/february/utmanad.html#comment

2009-02-11 @ 22:44:19
URL: http://pesons.blogg.se/
Postat av: Mor

Mikiz, du är så klok som en gammal bok. :-)

2009-02-12 @ 23:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0