Stressfraktur

Nu vet jag äntligen vad det egentligen är med min tygg & varför det gör så ont att hoppa vissa perioder. Så här ligger det till:

Jag har haft en sk stressfraktur, dvs att jag har nött på min rygg så det har blivit en liten spricka som sen växt så det typ fallit bort små benbitar på sidan bak på ryggkotan i korsryggen. När det händer kan kotan förskjutas innåt liksom, dvs förflyttas/åka innåt, & disken kommer i kläm. Det har hänt med mig, så min disk är aldeles död. Bokstavligen. Jag fick se röntgenbilderna & då var alla disker vita förutom den som var svart/grå. Man såg även att den där ryggkotan var lite längre in än de andra.
Men inget av det jag har sagt nu gör säskilt ont, eller jo ibland. Men det som framför allt gör ont är när det bildas en inflammation som gör ont när jag hoppar & så.
Så ja, doktorn sa att jag inte kan göra nånting åt det här. Hade jag upptäckt det tidigare innan kotan började flytta på sig & det fortfarande bara var en stressfraktur hade man kanske kunnat fixa det & så hade det kunnat läka. Men nu är det för sent så jag kommer ha så här i hela mitt liv. Om jag inte opererar mig vilket också är ett alternativ. Fast då kommer jag inte få hoppa på tre månader. Vilket jag ändå inte kommer kunna typ om jag inte gör nåt åt saken. Jag har köpt Voltaren T så jag kan ta det & sen gå upp & hoppa, men det får man inte göra under för lång tid. Alltså får jag bara göra så på träningar vilket innebär att jag inte får träna så länge jag känner av det här.

Så ja, jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag får ta det lugnt helt enkelt. Mamma tycker jag ska operera mig & det, men jag vet inte om jag vågar ;P I sånna fall kommer det ske tidigast i Januari ungefär. Puss.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du våga!! Och du slipper ha ont när du kommer upp i min ålder.<3

2009-04-22 @ 16:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0