Upptäckt, (värt att läsa!)

Idag på NO:n gjorde jag världens upptäckt! Vi höll på att exprimentera med mat, & då gjorde jag mitt egna lilla exptiment vid sidan om & tog lite spagetti & mosade det tills det blev som en klump/massa. Sen märkte jag att det hade ungefär samma konsistens som trolldeg har. Sen luktade jag på det & det luktade likadant också. Plus att det såg likadant ut. Och om man lägger spagetti i en ugn måste den ju torka precis som trolldeg gör! Då drog jag slutsatsen att kokad, mosad spagetti är lika med trolldeg! Är det inte coolt? Fast bara att trolldeg har gundra kilo salt i sig också sa min NO-lärare Mia. Men är jag inte ett ljushuvud som kommer på en sån grej? :D Jo det är jag :) Och det coola är att det är sant också!
Puss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0