Storstädning

Idag vaknade jag vid halv tolv eller tolv nån gång. Sen gick jag upp, klädde på mig, & gick ner för att äta lite frukost. Mamma låg & sov & Gustav var inte hemma.
Sen där nere såg jag att katternas matskålar som står på en bricka behövdes rengöras. Så jag tog & handdiskade allt.
Under brickan var det lite smulor från matskålen så jag tog fram dammsugaren & dammsög upp allt.
Sen tänkte jag att jag lika gärna kunde dammsuga vidare i köket & det slutade med att jag dammsög både köket, hallen & vardagsrummet. Jag vek även alla filtar & puffade till kuddarna i soffan i vardagsrummet & gjorde fint. Jag plockade reda på lite skräp som fanns kvar sen i julas. Typ nån kartong & så. Sen tog jag fram en pappersinsamlings-påse också så nu är vi lite mer miljövänliga. Sen plockade jag i årdning i tvättstugan & städade i genom lådorna i köket.
Efter det tog jag mig nånting att äta.

Allt detta gjorde jag för att jag kännde för det. Ingen bad mig & jag får inget för det.
Ja, så har min morgon sett ut. Hel normal, eller hur? ;) puss.

Kommentarer
Postat av: rosannaa

hahah sjuka unge, kanske ska satsa på att bli städerska linnea ;)?

2008-12-28 @ 17:21:42
URL: http://rosaannaw.blogg.se/
Postat av: Modern

Bra jobbat!

2008-12-31 @ 13:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0