Magda & hennes arm

En läskig sak som hände i tisdags som jag glömmde säga i det tidigare inlägget var att Megdas arm hoppade väldigt groft ur led under den där aktivitetsdagen! Och jag vet att ni vill veta hela historien så här kommer den;

Det var Magdas tur på trampolinen & hon frågade mig om hon fick göra en grej som heter rygg pullover. (Jag var ju tränare) & svarade då "okej, men har du gjort det förut, kan du det?" Hennes svar var ju då så klart "Ja :D" Och hon började göra några. & det gick ju jättebra förutom den typ fjärde hon gjorde när hon inte tog någon rotation alls & kom med huvudet neråt mot tramopilen & tog emot sig med armen. Eftersom då all belastning kom på armen gick det helt ur led. Hela underarmen låg liksom ovanpå överarmen! Hur äckligt & läskigt som helst!! Medans detta hände hade jag hittat en spindel på golvet som jag var tvungen att rädda. Sen kom Rosanna & sa "Såg du Ågren!?!!" Och jag fattade ju ingenting till jag såg henne & armen på andra sidan trampolinen på golvet med min mamma brevid sig. Då ropade min mamma att nån skulle hämta en filt. Och Rosanna sprang omkring som en förvirrad gris för hon visste ju inte vart det fanns. Så jag sprang in i frådet & hämtade filten medans jag typ halvt skrek att någon skulle ringa ambulansen. Men läraren höll redan på att göra det. När jag stog inne i frådet (fortfarande med den där spindeln på armen/handen) tog jag beslutet att jag fick skaka av mig spindeln för att kunna bära filten & förstahjälpen-väskan.
Sen efter några minuter skulle jag & Rosanna gå & ta emot ambulansen vid parkeringen. Fast vi gick tillbaka sen för det skulle ta 20 min innann den kom.
Under hela den här tidan hade Jennifer, mamma & läraren suttit & tagit hand om & lugnat Magda som var typ halvt borta. För min mamma är f.d. sjuksyster.
Sen packade jag ihop Magdas grejer när vi kom tillbaka & sen kom ambulansen till slut.
Och han som var sjuksyster från ambulansen var asdålig! Han presenterade sig inte, böjde sig inte ner till Magdas höjd & frågade vad som hade hänt. Han stog liksom en bit ifrån henne & liksom såg ner på henne. Han tog det inte lugnt & sa till Magda vad han gjorde typ. Alla reagerade på hur dålig han var. Bajs på honnom.
Sen åkte hon iväg i alla fall & på sjukhuset fick hon nåt smärtstillande hon inte tålde stackarn. :( Morfin tror jag. Så hon har fått utslag på kroppen nu.
Hon röntgade sig i alla fall sen & fick gipsa armen. Sen ska hon tillbaka efter 10 dagar & klippa upp det & kolla hur det ligger till liksom. Stackarn.




Kommentarer
Postat av: lovisaoo

haha inte så konstigt att Rosanna sprng runt,

hon får ju typ panik för allt xD Och

dessutom så är hon en gris :D

2008-12-05 @ 20:29:06
URL: http://lovisaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0