Julshopping & ersättningsbussar

Idag åkte jag & Moa in till Täby för att julhandla. När vi var vid Åkersberga station såg vi att tåget var aldeles mörkt & det gick typ inte. Så vi följde strömmen & gick till ersättningsbussarna. Fast alla var lika icke vetande som oss ^^. Sen kom vi på en buss i alla fall men när vi börjat åka lite sa busschaffören att dom som skulle till Täby fick gå av vid Roslags Näsby. Alltså där vid busshållplatsen längs motorvägen vid Shell.
Sen skulle vi alltså gå därifrån till Centrumet. Precis som alla andra var vi helt lost. Men vi hittade tillslut efter en lång omväg ;).

Sen köpte vi lite julklappar & grejer innan vi åkte hem igen (: På tillbaka vägen kom geniet (jag) på att vi kunde gå en liten genväg förbi en skola. Så kom vi raka spåret till motorvägen & bussarna igen :D

Men nu ska jag gå & slå in alla paket så ses vi. Keep on smiling, puss.




Kommentarer
Postat av: moa

Ta inte åt dig all ära, Jag var också med och sa vilken väg vi skulle ta. Du trodde vi var på ett helt annat ställa ju pucko!

2008-12-22 @ 19:15:26
URL: http://thereandthen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0