Never more Bergaskolan (oändligt mkt fakta, men bör läsas!)

Nu är det så här för er som inte vet det, att politikerna i komunen ska i morgon besluta att Bergaskolan ska läggas ner. Vi elever som går där ska då flyttas till andra skolor. Estetklasserna (dvs. b.la. jag) ska flyttas till en skola långt bort mitt i ingenstans som heter Skökarbyskolan. -.- De andra eleverna som går  i vanlig klass ska till Söraskolan. Kanske inte det smartaste valet av skola eftersom Söraskolan & Bergaskolan alltid varit typ världens fiender & slagsmålat & bråkat oändligt mycket & blablabla.
Anledningen till allt det här är att alla dessa skolor är halvfulla & man måste utnjytta skolans tex klassrumm så att som inte är halvt tomma. (Vilket dom typ inte gör, så jag fattar ingenting, men ooookej.)
Det här har jag hört från flera källor. Bla min mamma som själv har pratat med nån informationschef. & sen lärare & vänner.

Sen har komunen varit smarta på en till punk & det är att dom ger för lite pengar till skolornas matgrej så nästa termin kommer man inte få mjölk till maten, & man kommer få sån mat som gröt & soppa.
Och det är så synd, för Österåker har vunnit SM i bäst skolmat, & sen ger inte komunen dom pengar så dom kan utnjytta den här mategenskapen.
Allt detta har jag själv hört från min granne Petra som är "matchef" på Söraskolan & just varit på ett möte där hon har blivit informerad detta. Så det här är inga ryckten.

Och jag blir så arg, för det här med att skolan ska läggas ner går dom ut med idag, dagen innan man ska ta beslutet så att man inte hinner ha nånting att säga till om. Åhh!

Och det stog i tidningen att Bergaskolans lokaler nu kanske ska användas till privatskolor, & våran förra rektor  försökte göra våran skola till en friskola för att rädda den, men då sparkade komunen honom för att man inte fick vara med i komunen & sammtidigt skapa en friskola för att han personligen kunde dra nytta av det. Men grejen är att det finns en politiker som sitter i komunen som själv driver en friskola(?!) Stört!


Tack för mig, puss hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0